چنانچه در ثبت سفارش از طریق سایت مشکل داشتید، لطفا مقاله خود را به همراه انتخاب نوع سفارش و شماره موبایل، به ایمیل ما ارسال کنید تا پیش فاکتور دریافت نمائید.

چاپ کردن اولین مقاله ISI

انتشار اولین مقاله دانشگاهی خود به عنوان یک محقق جوان می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، این یک گام مهم برای به اشتراک گذاشتن ایده های جدید با جهان علمی، درخشش رزومه و تثبیت خود در زمینه پژوهشی مورد علاقه خود است.

نکات و راهبردهای عملی وجود دارد که می تواند به موفقیت شما کمک شایانی بنماید تا اولین مقاله خود را در سریع ترین زمان ممکن منتشر کنید!

  1. یک استاد خوب و حامی پیدا کنید

در اولین گام بایستی یک محقق با تجربه با سابقه انتشار بالای مقالات علمی پیدا کنید. شناسایی یک استاد با سابقه انتشار قوی در زمینه پژوهشی مشابه شما می تواند برای موفقیت شما بسیار مهم باشد. این مربی شما می تواند یک استاد، مدرس یا حتی یک کارشناس ارشد در دانشگاه شما باشد. سوابق انتشار محققان را با جستجوی نام آنها در پایگاه های داده تحقیقاتی مانند ResearchGate یا Google Scholar بررسی کنید. همچنین از این روش برای برای شناسایی 5 تا 10 نفر محقق/ مربی بالقوه استفاده کنید.

محققان با تجربه معمولا چندین بار فرآیند انتشار را طی کرده اند و می توانند اطلاعات و راهنمایی های ارزشمندی را ارائه دهند. اگر آنها به طور منظم مقالاتی را منتشر کرده اند، ایده بسیار خوبی است که با آنها در پلتفرم هایی مانند لینکدین یا توییتر ارتباط برقرار کنید. اما در این ارتباط چه باید کرد.

  1. مهارت های خود را ارائه دهید

برای اینکه کار خود را شروع کنید ابتدا با محقق انتخابی خود تماس بگیرید و مهارت های خود را توضیح بدهید. به ایشان توضیح بدهید که دوست دارید از آنها یاد بگیرید و مقاله ای را با هم منتشر کنید. به عنوان یک محقق مبتدی، ممکن است مهارت های جمع آوری داده ها یا بررسی متون را از قبل یاد داشته باشید. اگر تخصص فنی شما در خصوص نگارش علمی محدود است نگران نباشید. حتی مهارت هایی مانند جمع آوری داده ها می تواند بسیار ارزشمند باشد. برای کسب مهارت‌های جدید، منابع آنلاین رایگان مانند YouTube را بررسی کنید، یا برای پیوند به دوره‌های تحقیقاتی آنلاین رایگان، به پست‌های قبلی من در لینکدین و توییتر مراجعه کنید. یا سایر مقالات را در وبسایت های مانند ضامن سلامتی مطالعه نمایید.

  1. از فرآیند یاد بگیرید

همکاری با یک محقق باتجربه نه تنها می تواند به شما در انتشار اولین مقاله کمک کند، بلکه شما را به دانش مورد نیاز برای استقلال در آینده مجهز می کند. سعی کنید با تفاوت بین روش های تحقیق کمی و کیفی آشنا شوید تا مشخص کنید کدامیک به بهترین وجه با علایق و اهداف شما مطابقت دارد. همچنین تفاوت تحقیقات اولیه و ثانویه را بیاموزید و علاوه بر این، روش تحقیق و انواع مطالعات را بیاموزید و انواع مختلف مقالات در هرم شواهد را یاد بگیرید:

در حالی که انتشار مقالات سطح پایین ممکن است آسان تر باشد و منجر به انتشار تعداد بیشتر و با کیفیت تری بیشتر شود، اغلب ارزش کمتری دارند و استنادات کمتری به دست می آورند. پس ایجاد تعادل بین کمیت و کیفیت به ایجاد شهرت شما در زمینه پژوهشی مورد نظر شما کمک می کند. فراموش نکنید که پژوهشگران هم به تعداد مناسبی مقاله و هم به مقالات باکیفیت کافی نیاز دارند. به تعداد مناسب هم به لحاظ جنبه روانی آن، هم به لحاظ افزایش احتمال دیده شدن مقالات ایشان توسط سایرین و از سوی دیگر به مقالات باکیفیت برای افزایش مناسب و مستمر تعداد ارجاعات و در نتیجه افزایش h-index نیاز می باشد.

طی منظم این مراحل به شما کمک می کند اولین مقاله خود را سریعا منتشر کنید! هدف شما این است که تا حد امکان از این تجربه یاد بگیرید تا به شما در انتشار مستقل کمک کند! به محض انتشار چندین مقاله، سپس می توانید با دیگران همکاری کنید و پروژه های پژوهشی خود را به طور مستقل انجام دهید. پس یک استاد باتجربه می تواند تاثیر قابل توجهی در موفقیت شما ایجاد کند، بنابراین در ارتباط با اساتید حوزه کاری خود و ایجاد ارتباطات درنگ نکنید. به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار همکاری خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر به اندازه کافی یاد نمی‌گیرید یا مقاله‌ای در دسترس نیست، ممکن است لازم باشد استاد دیگری پیدا کنید.

چاپ کردن اولین مقاله ISI

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top
تخفیف به مناسبت هفته معلم

این تخفیف حال و هوای تدریس داره ....